۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

X6

 




-----

۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

Y4

مرد وزن هر کار که می کنند، آینه چیز دیگر نشان می دهد. از هم دور می شوند و آینه تصویر هم آغوشی را نشان می دهد. مرد می گوید: ساعت زمان را به مقدار کافی می بیند. آینه اشتباه انسان بود که بخش نادرست دیدن شد.


از لب های تو خون می چکید
از لب های من یک پرسش:
با خوردن بالهایت
پرواز خواهم کرد؟



-----

X5

 
تحریف دوم



------

۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

Z9


جاسم عبدي هميشه حرف از رفتن به دهكده‌اي ساحلي و گذران باقي عمرش درآن‌جا مي‌زد. هيچ وقت از او نپرسيده بودم كه چرا دوست دارد كنار دريا زندگي كند. يك روز در ورزشگاه در حضور يكصد هزار تماشاگر از او پرسيدم كه چرا مي‌خواهد در دهكده‌اي ساحلي زندگي كند؟ جاسم لبخندي زد و تكه‌اي از يكي از نمايشنامه‌هاي اوريپيدس (Euripides) را نقل كرد كه: "دريا ننگ‌ها و زخم‌هاي جهان را مي‌شويد و با خود مي‌برد." جاسم هيچ‌وقت تصميم‌اش را عملي نكرد اما بعدها وقتي به يكي از مشهورترين خوانندگان زيرزميني دنيا تبديل شد Jasem Blue را به عنوان اسم هنري‌اش انتخاب كرد و اسم اولين آلبوم خود را The Man Who Likes Blue گذاشت.

(تصوير: Dive in to the Sea اثرِ Michael McDyer)



-----

X4

  
تحریف اول



-----

۱۳۸۸ اسفند ۴, سه‌شنبه

Z8


هر آن‌چه واقعا روي مي‌دهد كوچك‌ترين اهميتي ندارد.

(عكاس: X - نوشته: Oscar Wilde)


-----

Y3

مرده ای به تخت چسبیده است. مرگ را که معرفی می کند ، مرگ اصرار دارد که نیازی به معرفی نیست. نقاشی، زنی را مناسب اندام های خود نقاشی می کند. از درون تلویزیون جمعیت زیادی خیره به اتاق نشسته اند. به جای مرد و زن ناله می کنند. قاب تصویر که دور می شود، رهبر ارکستر وقت ناله را با دست نشان می دهد. پشت سرش لغت نامه ای می گوید: تازگی، تغییرِ معنای کلمات است.


در آیینه یِ رسیدن
پرنده از ما که دور می شود
پرنده می شود


-----

۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

Z7

(پُستي براي كوروش)


نخستين وظيفه در زندگي اين است كه تا حد امكان تصنعي رفتار كنيم. وظيفه‌ي دوم را هنوز كسي كشف نكرده‌است.


(تصاوير: Lady Gaga - نوشته: Oscar Wilde)



-----